Leveringsvilkår
Leveransevilkår
Kjøpsinformasjonen under er forbeholdt kjøp i nettbutikken
Ekspedering
Ordren din ekspederes vanligvis innen to virkedager etter at du har bestilt. Skulle en eller flere av varene være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning, vil du enten bli kontaktet eller varene kreditert og resten av ordren sendt som normalt.
Ved særlig stor pågang kan ekspedering av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. PostNord gir en leveringstid på 2-4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor.
Ved særlig stor pågang kan ekspedering av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Dersom leveringen av produktene blir forsinket utover gitt tidsramme, blir du informert om når mulig levering kan skje. Den normale leveringstiden er på 2-6 virkedager. PostNord gir en leveringstid på 2-4 virkedager fra pakken har blitt overlevert fra oss til dem, avhengig av hvor i landet du bor. Kontoret er stengt i helgene, det vil si at alle ordrer som kommer inn etter kl. 15.00 på fredager, vil behandles etter helgen.
Vennligst bemerk deg at din ordre først vil bli synlig inne på "mine kjøp" etter at den har blitt sendt fra oss. Har du spørsmål relatert til ordren din, ta kontakt med oss. Husk å legge ved ditt ordrenummer.
Levering
Vi sender varene med PostNord. Du henter ut pakken på ditt lokale postkontor/post-i-butikk. Dersom du ønsker at varene skal sendes til en annen adresse eller et annet utleveringssted enn det som automatisk blir valgt, må du ta direkte kontakt med PostNord for å endre dette.
Hjem på døren
Vi har alternativet at du kan få varene levert hjem til deg. Du får automatisk opp dette som alternativ til en kostnad på 149/299,- når du er i kassen. Dette alternativet dukker kun opp om du bor i større tettsteder og de fleste byer. Hjemlevering skjer mellom kl 08:00 og 21:00 avhengig av hvor du bor i landet. Denne informasjonen blir tydelig inne på sporingslinken du mottar før levering. Det er svært viktig at du oppgir rett mobilnummer når du bestiller hjemlevering. Dersom PostNord ikke får levert ut sendingen, vil bli forsøkt levert dagen etterpå.
Skulle en eller flere av varene på ordren være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning gjør vi en intern vurdering om du blir kontaktet eller om varen(e) blir kreditert og ordren sendt som vanlig.
Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.
Kremmerhuset tar på seg risikoen for produktene inntil du får dem i hendene.
Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller PostNord dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt. Vi gir beskjeder relatert til ordren via e-post.
Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dersom du opplever feil eller mangler kan dette registreres i vår returportal, så vil vi kontakte deg i løpet av to virkedager.
Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
PostNord setter en hentefrist på 7 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-mail. PostNrord gir mulighet til å forlenge fristen gjennom appen. Etter 7 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.
Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på kr. 300, for å dekke våre og PostNords kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av PostNord, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.
Å returnere varer ved å krysse av for «nektet mottatt» uten at man betaler returfrakt er ikke tillatt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 300. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader.
Foreløpig leverer vi kun til adresser i Norge. Vi har dessverre ikke mulighet til å sende til Svalbard.
Levering til utlandet:
Vi kan dessverre ikke sende varene utenfor Norge grunnet EU og tollregler. Eneste mulighet er hvis du kjenner noen i Norge som kan bestille varene for deg og igjen sende de til deg privat. Vi godtar kun norske kort som betalingsmåte. Vi jobber med å kunne tilby tjenesten med å levere flotte ting og sånt utenfor Norge en gang i fremtiden.